عقرب ها در کجای خانه پنهان می شوند

عقرب ها بندپایانی هستند که به رده کنه ها و عنکبوت ها تعلق دارند و در بیشتر مناطق جهان وجود دارند. نیش بسیاری از عقرب ها کشنده نیست ولی با درد، تورم و خارش موضعی همراه است که این عوارض ممکن است از چند دقیقه تا چند روز به طول بیانجامد. این عوارض می تواند باعث بروز انواع مختلفی از واکنش های آلرژیک در تمام افراد سالم، چه مسن و چه جوان، شود و برای افرادی که به زهر عقرب حساسیت دارند می تواند خطرناک باشد.

آگاهی از محل اختفای عقرب ها در خانه می تواند راه مناسبی برای کاهش عوارض ناشی از عقرب گزیدگی باشد.

اطلاعاتی در مورد محل اختفای عقرب

بیشتر عقرب ها در شب فعال هستند. آن ها در طول روز در زیر تخته چوب ها، سنگ ها و زباله ها پنهان می شوند. زندگی و یا پنهان شدن در کود و مواد پوسیده گیاهی نیز منطقه مورد علاقه عقرب ها است. در خانه ها، آن ها اغلب در مناطقی از قبیل کمد، کفش، ملافه و لباس ها دیده می شوند. اگر فکر می کنید در خانه عقرب دارید، مهم است که قبل از لباس پوشیدن، لباس خود را چک کنید. همچنین کفش های خود را قبل از پوشیدن بررسی کنید.

عقرب ها با داشتن توانایی صاف کردن بدن و همچنین بالا رفتن از دیوار، می توانند به راحتی از طریق ترک ها و شکاف های موجود در پنجره ها و درب های ورودی خانه و حتی اتاق زیر شیروانی وارد خانه شما شوند.

وقتی آن ها در خانه شما ساکن شدند، بدون استفاده از سموم تخصصی برای دفع عقرب و یا افراد حرفه ای در به دام انداختن عقرب ها، تقریباً خلاص شدن از شر آن ها غیر ممکن است.

وجود حشرات دیگر در خانه نیز می تواند عقرب ها را به خانه جلب کند. آن ها بندپایان و حشرات کوچک و حتی دیگر گونه های عقرب را می خورند، اما غذای مورد علاقه آن ها عنکبوت است. آن ها می توانند مقدار زیادی از غذا را در یک وعده غذایی مصرف کنند که به آن ها امکان می دهد بتوانند بین 6 تا 12 ماه بدون غذا زنده بمانند.

اولین قدم برای مدیریت عقرب ها این است که تمام بقایای مواد از قبیل قطعات پارکت های چوبی سست شده، سنگ‌ها، چوب یا هر ماده دیگری را که عقرب می تواند در آن مخفی شود را از بین ببرید. کود گیاهی همچنین یک منطقه مورد علاقه عقرب است. این امر باعث کاهش مناطق زندگی عقرب می شود که به نوبه خود می تواند جمعیت عقرب در خانه، باغ، ویلا و ملک شما را کاهش دهد.

عقرب ها بیشتر در حیاط خانه و در باغچه پنهان می شوند

برای کنترل بهینه، یک پیشگیری و دفع کامل عقرب ها می تواند شامل شستشوی تمام حیاط و خانه با سیستم های فشار قوی آب باشد. از این سیستم ها می توان در خارج از محیط خانه و مناطق محوطه سازی استفاده کرد.

هشت نقطه در خانه شما که عقرب ها دوست دارند در آن پنهان شوند

آب و هوای خشک و بیابانی یکی از فاکتورهای مناسب برای حشرات و آفات از جمله عقرب است. اگرچه عقرب ها کوچک هستند اما می توانند برای شما و خانواده تان بسیار خطرناک باشند. بهتر است همیشه خانه خود را بررسی کنید تا رایج ترین مکان های اختفای عقرب ها را پیدا کنید.

1. گیاهان زراعی یا چمن

عقرب ها مناطقی را ترجیح می‌دهند که مقداری رطوبت به خصوص در گرمای شدید بیابانی برایشان فراهم می کند. از آنجا که گیاهان باید به طور منظم آبرسانی شوند، معمولاً انبوهی از رطوبت در آن ها وجود دارد. به طور معمول قبل از انجام کارهایی نظیر تمیز کردن حیاط و یا چمن زنی، به دقت هر حرکتی را دنبال کنید. این حرکات می تواند نشانه هایی از وجود عقرب باشد. همیشه هنگام کار و فعالیت در چنین محیط هایی، کفش و دستکش بپوشید و در مناطق تاریک، احتیاط کنید.

2. گاراژ یا زیرزمین
در ماه های گرم تابستان، عقرب ها همیشه به دنبال پناه و سایه ای برای فرار از گرمای زیاد هستند.

دسترسی به قسمت هایی از خانه مثل گاراژ و زیرزمین برای عقرب ها آسان و بدون دردسر است. زیرا درب ها همیشه به طور کامل بسته نمی شوند و دیوارها ممکن است فاقد عایق و درزبندی باشند. اگر گمان می کنید که محل زندگی شما مستعد وجود عقرب است، خوب است که گاراژ یا زیرزمین دارای نور کافی بوده و روشنایی آن مناسب باشد. همیشه برای ورود به این قسمت ها کفش مناسب بپوشید.  همچنین می توانید از یک چراغ نور ماوراء بنفش استفاده کنید تا به طور مرتب از نبود عقرب مطمئن شوید زیرا با تاباندن این نوع نور به عقرب ها، آن ها در تاریکی می درخشند و تشخیص این موجودات ترسناک را آسان می کند.

3. در داخل کفش ها
به طور کلی عقرب ها همیشه در مکان های تاریک و مرطوب قرار می‌گیرند. اگر کفش هایی دارید که اغلب آن ها را نمی پوشید، این کفش ها می توانند یک مکان مخفی بسیار جذاب برای عقرب باشد. قبل از پوشیدن آن جفت کفش سعی کنید آن ها را با دقت بتکانید. برای جلوگیری از پنهان شدن عقرب ها در کفش های خود، آن ها را در کیسه یا جعبه کفش بگذارید، مخصوصاً اگر فقط در مواقع خاص آن را می پوشید.

 کفش ها، مکان مناسبی برای اختفای عقرب هستند

4. زیر سینک

مناطقی که زیر سینک یا کمدها هستند، هم در آشپزخانه و هم در حمام، مکان های اختفای ایده آلی برای عقرب ها هستند. تاریک، مرطوب و عدم دسترسی آسان و همیشگی از ویژگی های این مناطق است. بنابراین اگر عقرب ها بتوانند وارد خانه شوند، این قسمت ها جزء اولین مکان هایی هستند که در آنجا پناه می گیرند. بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از این کار انجام دهید این است که منطقه زیر سینک را تمیز و منظم نگه دارید و به طور مرتب آن را با استفاده از یک چراغ نور ماوراء بنفش چک کنید.

5. حمام

حمام ها و وان ها به اندازه استخرها برای عقرب ها جذاب هستند، کما اینکه حمام ها معمولاً تهویه مطبوع نیز دارند. اگر عقرب ها قادر به ورود به خانه شما هستند، این منطقه معمول و متداولی است که ممکن است آن ها را به ویژه صبح هنگام در آنجا پیدا کنید.

6. نزدیک استخرهای شنا

عقرب ها نیز به طور طبیعی به سمت آب کشیده می شوند، بنابراین استخرها و زهکشی های فضای باز مکان مناسبی برای تجمع این آفات خطرناک هستند. استخرها را همیشه با مواد شیمیایی استاندارد تمیز کنید تا از نزدیک شدن عقرب ها به آنجا پیشگیری کنید. قبل از استفاده از استخر و شنا کردن در آن، آب استخر و مناطق اطراف آن را با دقت بررسی کرده و حوله های مرطوب را قبل از استفاده تکان دهید. اگر حوله یا لباس تان در هنگام شنا روی زمین بماند، عقرب می تواند وارد آن شود.

استخرها یکی از مکان های مستعد برای جذب عقرب ها هستند

7. کشوها و قفسه ها

کشوها و قفسه ها به شکل ویژه ای خطرناک هستند. اگر کمدهایی در قسمت تاریک یا ساکت خانه هستند که رفت و آمد زیادی در این مناطق وجود ندارد این مکان ها می تواند جایگاه مناسبی برای اختفای عقرب ها باشد. این یک واقعیت است که عقرب ها می توانند ماه ها بدون هیچ غذایی زندگی کنند و مدت های طولانی در یک منطقه کم نور و امن مستقر شوند. قفسه ها و کشوها می توانند در صورت امکان ورود عقرب ها به خانه شما، مکان مناسبی برای مخفی شدن آن ها باشند. سعی کنید همه چیز را به صورت سازمان یافته، تمیز نگه دارید تا عقرب و سایر موجودات و آفات موذی در این مناطق لانه نکنند.

8. اتاق و لباس های رختشویی

اگر مشکل مواجهه با عقرب را تجربه کرده اید بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که لباس های کثیف خود را روی زمین انباشته کنید. انباشته کردن لباس ها در اتاق ها و کمد آسان است، اما باید به خاطر داشته باشید که این امر باعث می شود مکانی مخفی برای عقرب ها ایجاد شود. هوای مرطوب و مکان های تاریک دقیقاً شرایطی هستند که عقرب ها را به خود جلب می کنند. همیشه لباس های خود را بعد از شستشو و خشک شدن مرتب کنید.

 

 

خرید سم عقرب کش پیگانیک

نحوه خرید سم عقرب کش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید