چرا کشتن عقرب ها سخت است؟

کشتن عقرب ها، چرا و چگونه؟

عقرب ها آفات خطرناکی هستند که دیدن آنها نه فقط در خانه بلکه در بیرون از خانه هم می تواند بسیار ترسناک و البته خطرناک باشد. وجود برخی عقرب ها با زهر کشنده و جای نیش دردناک، باعث شده تا انسان ها به شدت از این سخت پوستان باستانی بترسند. حتی کشتن عقرب ها برای بسیاری افراد خطرناک به شمار می آید.

رابطه ساختار ویژه بدن عقرب و روش کشتن آن ها

عقرب‌ها در واقع ماشین‌هایی برای بقا هستند که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارند. این ویژگی ها  از آنها در برابر محیط زیست محافظت کرده و از درمان‌های منظم کنترل آفات برخوردارند.

اسکلت بیرونی و سیستم تنفسی

عقرب‌ها نه تنها دارای اسکلت بیرونی هستند بلکه این اسکلت مانند یک زره برای بدن آنها عمل می‌کند. آنها از طریق مارپیچ‌ ها یا سوراخ‌های کوچکی که در کناره‌های بدن آنها قرار گرفته، نفس می کشند. عقرب‌ها می‌توانند این سوراخ‌ های تنفسی را باز و بسته کنند تا رطوبت را در خود نگه دارند و مواد دیگری مانند محصولات کنترل آفات را بیرون نگه دارند.

ساختار بدن عقرب

عملکرد کاهش متابولیسم

آنها در واقع می توانند به مدت دو روز زیر آب مانده و مواقع استفاده از درمان های کنترل آفات، در زمستان های طولانی و حتی بدون غذا برای مدت بسیار طولانی زنده بمانند. آنها از توانایی کاهش متابولیسم خود نیز برخوردارند و می توانند ماه ها بدون غذا زندگی کنند. توانایی زندگی بدون غذا برای مدت طولانی به این معنی است که کنترل منظم آفات به تنهایی، که فقط حشرات تغذیه شده توسط عقرب ها را می کشد، عقرب ها را کنترل نخواهد کرد.

طبق گزارشات گوناگون از منابع متعدد، عقرب ها می توانند به مدت یک سال، بدون غذا زنده بمانند. کنترل متابولیسم به عقرب‌ها اجازه می‌دهد تا ماه‌ها دمای سرد و نبود غذا را تحمل کنند تا زمانی که دما دوباره گرم شود و غذا در دسترس قرار گیرد. در دره فونیکس آریزونا، زمانی که دمای شبانه به بالای 70 درجه فارنهایت  یا 21 درجه سانتیگراد می‌رسد، عقرب‌ها فعال می‌شوند و از حالت لانه‌سازی یا خواب زمستانی بیرون می‌آیند.

آیا با کنترل منظم آفات، می توان عقرب ها را از بین برد؟

روش های قطعی محدودی برای کشتن عقرب ها وجود دارد. از آنجایی که عقرب ها می توانند بسیار خطرناک باشند، بهتر است از روش خود برای از بین بردن آنها مطمئن باشیم. به همین دلیل استفاده از روش های طبیعی و یا با اثرگذاری های طولانی مدت نمی تواند راهکار مناسبی برای نابودی این آفات ترسناک باشد.

از طرفی یک راه حل دیگر، قطع زنجیره غذایی برای عقرب ها می تواند جالب اما زمان بر باشد. به این منظور اگر سایر حشرات مانند مورچه، سوسک و ... را که عقرب ها به عنوان غذا می خورند از بین ببریم چه اتفاقی می افتد؟ با یک آفت کش مناسب برای این آفات، می توان عقرب را نیز، پس از مدت طولانی از بین برد.

از طرفی درصد بالایی از داروهایی که برای کنترل آفات مورد استفاده قرار می گیرند، اگر به صورت مستقیم به سمت عقرب ها اسپری شوند، باعث از بین رفتن عقرب ها خواهند شد. مراکزی وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات کنترل آفات می کنند. در صورت خشک شدن درمان های منظم کنترل آفات، تاثیر کمی بر کنترل آنها خواهند داشت.

اثر روش کنترل سایر آفات بر عقرب ها

کشتن تخصصی عقرب با محصولات تخصصی

جهت کنترل موثر آفات عقرب، باید از محصولات تخصصی استفاده کرد که معمولا تاثیر آنها را می توان به سرعت دید. حتی این محصولات ویژگی دیگری نیز دارند که سم موجود در آن ها در مدت زمانی طولانی قابل استفاده است. به این ترتیب که هر زمان عقرب دیگری به این سم نزدیک شود نیز از بین می رود.

انوع دیگر از محصولات تخصصی نیز و جود دارند که  بعد از خشک شدن هم به عقرب ها چسبیده و به این صورت مدت زمان بیشتری برای عملکرد آنها لازم است. استفاده از روش ها و برنامه های تخصصی برای کنترل عقرب، به صورت سدی محافظ عمل می کند که حتی بعد از خشک شدن مواد نیز باعث از بین رفتن عقرب ها می شود. کاربرد روش های تخصصی باعث می شود تا بتوان به دفعات بالا آفات عقرب را از بین برد.

 

خرید سم عقرب کش پیگانیک

نحوه خرید سم عقرب کش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید