انسان ها و عقرب ها

رابطه بین عقرب و انسان ها

اغلب انسان ها هنگام صحبت از عقرب ها یا بیان احساساتشان در خصوص این بندپابان، از عباراتی استفاده می کنند که حاکی از ترس و نفرتشان از این موجودات است.شناخت نادرست عقرب ها، آن ها را به موجودات شیطانی، شرور و بسیار خطرناک در نزد انسان ها تبدیل کرده است.

در حالی که تنها تعداد کمی از عقرب ها برای سلامتی انسان خطرناک و مضر هستند؛ نمی توان آن ها را مانند سگ ها، گربه ها یا سایر حیوانات خانگی، نگهداری کرد. اگرچه ، افرادی هستند که این کار را انجام می دهند!

زندگی در کنار عقرب ها

کانچانا کتکاواز جمله افرادی است که مدت طولانی را در کنار عقرب ها سپری کرده است. این زن فیلیپینی برای اینکه نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند، مدت 33 روز در اتاقی ماند که 5،320 عقرب در آن زندگی می کردند. طی این مدت، زن فیلیپینی سیزده بار توسط عقرب ها گزیده شد و در نهایت به عنوان اولین کسی که تا کنون جرات انجام این کار را داشته نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند.

فیلم ها بسیاری در اینترنت وجود دارند که مردم در عقرب ها را زنده زنده می خورند. این کار چیزی فراتر از یک عادت غذایی عجیب است و توسط بسیاری از افراد به عنوان اقدامی نامطلوب که فقط به زندگی عقرب ها صدمه می زند، تلقی می شود.

همچنین در چین بازارهایی وجود دارد که به فروش انواع نمونه های عجیب و غریب یا خطرناک جانوران می‌ پردازد. ستاره های دریایی، کرم‌ها، مارها، سوسک ها و البته عقرب ها را می توان در این فروشگاه های ترسناک یافت. جنجال هنگامی بوجود می آید که مدافعان محیط زیست و حیوانات، روش های استفاده شده برای به دام انداختن و ذبح این موجودات را افشا می کنند. در حالی که عقرب ها هنوز زنده هستند، خلال های چوبی از بدنشان عبور داده می شود و به شکل سیخ کباب چیده می ‌شوند. سپس، این بندپایان را به صورت زنده در روغن داغ فرو می برند و سرخ می‌ کنند. هرچند این موضوع برای ساکنین آن منطقه طبیعی است، ولی برای ساکنین سایر نقاط دنیا صرف نظر از اینکه موجودات در حال سرخ شدن عقرب ها هستند، ظالمانه به نظر می رسد.

نقش عقرب در تهیه دارو ها

زهر عقرب ها ماده بسیار بارزشی است که برای بهبود بیماری هایی مانند سرطان یا تولید داروی بیماری های قلبی، مورد استفاده قرار می گیرد. در مقالاتی که در زمینه "زهر عقرب ها" می توانید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عقرب پوست درختی دورانگو (Centruroides suffusus) یکی از سمی ترین عقرب های مکزیک است. در طول فصلول گرم سال، نرخ تولید مثل این عقرب ها بیش از هر زمان دیگری از سال گسترش می یابد، که سبب بروز عواقب نامطلوبی برای انسان ها می شود. به عنوان مثال، در این مواقع عقرب ها به بسیاری از خانه ها، محل های کار و مدارس نفوذ می کنند و دردسرهای زیادی به بار می آورند. کودکان زیادی در معرض نیش این عقرب قرار می گیرند و از اثرات آن رنج می برند. همچنین ترس از نیش عقرب ها، خواب را از چشمان انسان ها می رباید.

نگهداری از عقرب به عنوان حیوان خانگی

نگهداری از عقرب به عنوان حیوان خانگی

نوع دیگر رابطه انسان و عقرب ها نگهداری از این موجودات به عنوان حیوان خانگی است. نگهداری از یک عقرب، کار نسبتاً ارزان و آسانی است. این موضوع عقرب را در میان کسانی که طرفدار نگهداری از حیوانات خانگی عجیب و غریب هستند، بسیار محبوب ساخته است. اغلب گونه‌هایی که برای نگهداری در خانه ها انتخاب می شوند، گونه‌هایی هستند که میزان سمیت کمتری دارند و برای انسان مضر نیستند.

به دلیل تجربیات بد یا ایده های غلط ناشی از باورهای غلط درباره عقرب ها، این موجودات مورد نفرت مردم قرار می گیرند و تقریباً هیچ کس در زمینه محافظت از آن ها در برابر شکار بی رویه یا خطر انقراض، تلاشی نمی ‌کند. با این حال به وفور دیده شدن عقرب ها حاکی از آن است که کشته شدن این تعداد معدود عقرب ها تأثیری بر آن ها ندارد یا باعث انقراض آن ها نمی شود.

عقرب ها در فرهنگ عامه

عقرب ها موجودات زنده ای هستند که به خوبی در جامعه ما پذیرفته نشده اند، با این وجود ردپای آن ها در بسیاری از فرهنگ های سراسر جهان به چشم می خورد. 

عقیده سنتی وجود دارد که بر اساس آن عقرب ها همیشه به صورت جفت هستند. برخی مشاهدات نیز درست بودن این عقیده را اثبات می کند، اما این موضوع همیشه درست نیست. با این حال، اگر در محیط زندگی تان عقرب یافتید، اطراف را خوب بگردید شاید جفت او در آن نزدیکی باشد.

عقرب، مظهر بدشانسی

جمعیت بومی باستان، خرافه پرست بودند و عقرب را مظهر بدشانسی می‌دانستند زیرا معتقد بودند که عقرب "جاسوس شیطان" است. از طرف دیگر، عقرب در زمان باستان، سمبل خدای آتش و گرما بود که دلیل آن به درد و احساس گرمایی که بعد از نیش عقرب بوجود می آید مربوط می شد.

در ادامه اسطوره های مربوط به عقرب، هیدیت قرار دارد. هیدیت در فرهنگ مصریان، الهه ای با سر عقرب و بدن یک زن است که نوزادی را تغذیه می کند. سرکت، یکی دیگر از خدایان برجسته مصر، الهه باروری، دارو و حیوانات و همچنین شفابخش نیش سمی عقرب ها و نیش مارها بود. تصویر این الهه نیز به شکل زنی است که روی سرش عقربی وجود دارد. آخرین اسطوره مرتبط با عقرب، چلاما است که یک الهه عقرب در مناطقی از هندوستان می باشد. این الهه از مردم در برابر نیش کشنده عقرب ها محافظت می کند.

یکی از صورت های فلکی که در نیمکره جنوبی کره زمین قابل مشاهده است عقرب می باشد. همچنین عقرب یکی از دوازده علامت دایره البروج است که بیانگر خلق و خوی سالم و قطعیت در تصمیم گیری است.

خوردن عقرب

چین کشوری است که بخاطر داشتن غذاهای خاص، شهرت جهانی یافته است. عقرب ها نیز در لیست این غذاها که از نظر برخی عجیب و غریب و برای دیگران بی رحمانه به نظر می رسند، جای دارند. طرز تهیه آنها خوشایند نیست، زیرا آنها به صورت زنده به سیخ‌ می کشند و سپس در روغن داغ سرخ می کنند. سالانه افراد زیادی تنها برای چشیدن این غذا به کشور چین سفر می کنند.

داستان و تمثیل های موجود در رابطه با عقرب 

داستان های موجود در رابطه با عقرب ها نشان می دهد این موجود تا چه حد در فرهنگ مردم ریشه داشته است. عقرب و قورباغه یک داستان عامینامه پندآموز است. این داستان عقرب را روایت می کند که می خواهد به آن طرف رودخانه برود اما به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. بنابراین قورباغه ای با خوشحالی با سوار کردن عقرب بر پشت خود و بردن او به آن سوی رودخانه، به عقرب کمک می کند. سرانجام عقرب قورباغه را با این استدلال که او نمی تواند از این کار اجتناب کند، نیش می‌زند زیرا نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است.

برای اینکه از نیش عقرب ها و اضطراب ناشی از حضور این جانور ترسناک در خانه در امان بمانید تنها کافی است سم بی نظیر کشنده و دافع عقرب اسکورپیان کیلر را در محیط زندگی تان به کار ببرید. 

 

 

خرید سم عقرب کش پیگانیک

نحوه خرید سم عقرب کش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید