چگونه عقرب ها را از تختخواب خود دور کنید

آیا عقرب ها می توانند از تختخواب بالا بیایند؟

عقرب ها از جمله آفات شایع در کشور ایران هستند. این جانوران سمی که گاهی می توانند به شدت خطرناک باشند به ویژه در نقاط جنوبی کشور به وفور یافت می شوند. آن ها غالباً در مناطق تاریک به سر می برند و برای یافتن آب و غذا، شب هنگام از مخفیگاه خود بیرون می آیند. این مسئله سبب می شود نفوذ عقرب به تختخواب زمانی که ما در حال استراحت هستیم بسیار شایع باشد. در نتیجه فکر به احتمال وجود عقرب در رختخواب برای افراد بسیاری مخصوصاً کودکان، به کابوسی تمام نشدنی بدل می شود.

اگرچه همه عقرب ها قادر به انجام این کار نیستند اما می توان با اطمینان گفت که بسیاری از آن ها در این کار تبحر دارند. شما می توانید برای پایان دادن به این کابوس از انجام یک سری اقدامات ساده که در ادامه مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم، کمک بگیرید.

کارهایی که احتمال نفوذ عقرب به تختخواب را کاهش می دهد:

با استفاده از چراغ خواب مانع از نفوذ عقرب در تختخواب شوید:

چراغ خواب را به گونه ای قرار دهید که کف اتاق را روشن نگه دارد، این کار می تواند به کاهش تعداد عقرب هایی که شب ها در نزدیکی تخت شما حرکت می کنند، کمک کند.

چک کردن رختخواب قبل از خوابیدن را فراموش نکنید:

قبل از خوابیدن تختخواب خود را بررسی کنید و رختخواب ها را به خوبی بتکانید. اطمینان حاصل کنید که پتو و ملافه با دیوارها یا کف اتاق فاصله دارند زیرا عقرب ها از آن ها به عنوان پلی برای رسیدن به رختخواب شما استفاده می کنند.

مسیر صعود عقرب ها به تخت را طاقت فرسا کنید:

با قرار دادن پایه های تختخواب در ظروف شیشه ای، صعود عقرب به تختخواب را با سختی مواجه کنید. تا زمانی که جداره شیشه ها تمیز و صاف باشند، عقرب ها نمی توانند از آن ها بالا بروند.

اتاق خوابتان را عاری از رطوبت کنید:

یکی از اصلی ترین دلایلی وارد شدن عقرب ها به اتاق خواب، جستجوی آب است. بنابراین، حتما رطوبت موجود در گوشه ها یا کف اتاق را برطرف کنید. در صورت امکان از دستگاه رطوبت زدا برای پایین آمدن سطح رطوبت در خانه استفاده کنید.

جلوی سقوط عقرب از سقف روی رختخواب را بگیرید:

با استفاده از تکه ای فوم که دارای ابعادی بزرگتر از تختخوابتان است، می توانید این کار را انجام دهید. به این منظور تکه فوم را با استفاده از نخ ماهیگیری در فاصله چند سانیمتری از سقف طوری معلق کنید که فوم منطبق بر تختخوابتان قرار داشته باشد. به این ترتیب در صورتی که عقربی از سقف سقوط کند، صفحه فومی مانع از افتادن آن به روی تختخواب می شود. به خاطر داشته باشید که شما باید از یک سطح صاف و چیزی مانند مقوا استفاده کنید زیرا حتی کوچکترین بافت موجود در این سطح، عقرب ها را قادر به حرکت بر روی آن خواهد کرد.

از شر سایر آفات خلاص شوید:

علاوه بر آب، منابع غذایی نیز از مواردی است که عقرب ها را به خود جذب می کند. حشرات منبع غذایی اصلی عقرب ها هستند. بنابراین وجود آفاتی نظیر مورچه، سوسک یا ساس در اتاق خواب می تواند عقرب ها را به آنجا بکشاند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید در اسرع وقت از شر این حشرات خلاص شوید.

دفع آفات

تمیز نگه داشتن اتاق و برطرف کردن درهم و برهمی از جمله گام های اساسی برای رهایی از شر آفات و در امان ماندن از شر عقرب ها است.

پناهگاه های عقرب را از بین ببرید:

عقرب ها معمولاً در طول روز در نقاط مرطوب و تاریک موجود در خانه ها پنهان می شوند. یک روش کاربردی برای جلوگیری از نفوذ عقرب ها به اتاق خواب و تختخواب این است که هرگونه شرایطی را که می تواند محیط خانه و اتاق خواب را برای زندگی و رشد این موجودات فراهم کند، از بین ببرید. چند کار وجود دارد که با انجام آن می توان از نفوذ عقرب به فضای خانه و اتاق خواب، جلوگیری کرد:

  1. همه جعبه های مقوایی را نه در کف اتاق بلکه روی قفسه ها نگهداری کنید.
  2. بی نظمی زیر تختخواب یا اطراف اتاق را مرتب کنید.
  3. اتاق خواب ها و کمد های خود را همواره مرتب نگه دارید زیرا عقرب ها اغلب در انبوه لباس و کفش ها پنهان می شوند.

خانه خود را کاملاً مهر و موم و درزگیری کنید:

عقرب ها می توانند از شکافی به اندازه عرض یک کارت اعتباری استاندارد، وارد اتاق شما  شوند، بنابراین درزگیری خانه، به ویژه در مناطق اطراف اتاق خواب، برای جلوگیری از ورود آن ها به محیط زندگی ضروری است. برای اطمینان از ایمن بودن تختخواب خود، حتماً اقدامات زیر را برای آب بندی پنجره ها، پایه ها و درها انجام دهید:

با استفاده از گچ، تمام شکافی موجود در پی و دیوارهای خانه خود را درزگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که توری های سیمی استفاده شده در دریچه های هوا کاملاً سالم و عاری از هر نوع شکاف هستند. برای غیر قابل نفوذ کردن پنجره ها در برابر نفوذ عقرب ها و سایر آفات از پنحره های توری استفاده کنید.

از تله های چسبناک برای گرفتن عقرب ها استفاده کنید:

تله های چسبنده که برای گرفتن موش و حشرات طراحی شده اند، می توانند در به دام انداختن عقرب نیز موثر باشند. می توانید این تله ها را در مناطق تاریک یا مرطوب اتاق خود قرار دهید تا عقرب ها را به دام بیندازید. بلافاصله پش از به دام افتادن یک عقرب در تله چسبی، تله را از محیط خارج کرده و یک تله تازه را جایگزین آن کنید.

با رایحه دلنشین دارچین عقرب ها را از تختخواب دور کنید:

دارچین به عنوان یک ماده دافع طبیعی برای عقرب ها شناخته می شود. برای دور نگه داشتن این موجودات، می توانید مقداری اسانس طبیعی دارچین را در اتاق خواب و روی رختخواب هایتان اسپری کنید. این کار علاوه بر افزودن رایحه ای دلنشین به محیط، از نفوذ عقرب به آنجا جلوگیری می کند.

تختخواب خود را در جای مناسبی قرار دهید:

یک راه حل آسان برای دور نگه داشتن عقرب ها از رختخواب، این است که تخت خود را دور از دیوارها قرار دهید. بهتر است تختخواب خود را طوری قرار دهید که از هر طرف حد اقل 15 سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد. به این ترتیب عقرب ها نمی توانند با بالا رفتن از دیوار به تختخواب شما دسترسی پیدا کنند. همچنین هر چیزی را که عقرب ها می توانند برای بالا رفتن از تخت مورد استفاده قرار دهند را  تخت دور کنید.

تختخواب ضد عقرب بسازید

گاهی این سوال پیش می آید که چرا عقرب ها تا این حد به رختخواب های ما علاقه دارند؟ پاسخ این است که اگر عقرب ها بدانند که ما در تختخواب در حال استراحت هستیم محال است حتی به آن نزدیک شوند. آن ها فقط به دنبال مکانی برای پنهان شدن هستند و مکان های تنگ و تاریک مثل زیر ملافه یا بالش روی تخت هایمان برای پناه دادن به این موجودات ایده آل است.

در نهایت بهتر است بدانید در صورتی که در مناطق عقرب خیز زندگی می کنید و به صورت مداوم در محیط زندگی تان با این موجودات مواجه می شوید؛ بهتر است مشکل عقرب را با استفاده از سم دافع و کشنده قوی عقرب اسکورپیان کیلر، یک بار برای همیشه برطرف کنید.

 

 

خرید سم عقرب کش پیگانیک

نحوه خرید سم عقرب کش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید